tiistai 18. syyskuuta 2012

Lisäyksiä ja vaihtelua

Anteeksi taas tää tauko(montakohan kertaa oon alottanu näin), mutta mulla on ollut hirveesti ohjelmaa päivissä. On ollu jos jonkinnäköstä terapiaa ja sairaalakeikkaa sekä juoksevia asioita mitä on pitäny hoidella. Lisäks oon koittanu laskeskella fysiikkaa, mihin on kulunut päivästä myös aikaa. Mutta nyt vihdoista viimein pääsin taas vähän päivitteleen! Huomenna ajattelin väsätä videon kun siitä viimekskin niin kovasti pidettiin.



Painonnousu ei oo ollu edelleenkään halutussa tahdissa. Se on pysynyt edelleen aika vakiona paikallaan, joten otin oma-alotteisesti ravitsemusterapeuttiin yhteyttä sp:n kautta. Sovittiin yhdessä muutamista lisäyksistä ja siitä miten nyt on tärkeetä vaan kuunnella omaa kehoa kun oon sen hienosti pystynyt vihdoin alottamaan. En enää pelkää, tiedän että kroppa tietää mikä on mulle parasta ja se on ainoo tukipilari mikä ei varmasti mua petä. Ruokamäärät ovat suunnitelmassani tällä hetkellä liian pieniä kehon tarpeisiini nähden, joten pelataan nyt sen neuvoilla. Tarkotushan on joskus päästä kokonaan kaikista suunnitelmista eroon ja alkaa syödä normaalisti, sillain miten keho ohjaa. Miksei siis opetella sitä tässä samalla? Kaks kärpästä yhdellä iskulla!
Oonkin tosi tyytyväinen että oon uskaltanut alkaa luottaan kehooni, pelaan sen kanssa nykyään hyvin yhteen, mikä on ollu kadoksissa jo pitkään.

Oon motivoitunut painonnormalisoimiseen sekä parantumiseen, en tunne enää sitä pelkoa että paino räjähtäisi käsiin. Oon konkreettisesti nyt sen nähnyt. En tunne ahdistusta kasvavasta puntarin lukemasta yhtään. Mun psyykkeen puolella on tapahtunut ihan huimia muutoksia, fyysinen osa seuraa edelleen perässä, mutta enää en salli sitä. Se on osa parantumista ja haluan muutenkin naiseuteni vihdoin takaisin! Elämäni takaisin.

Oon kiitollinen kaikista neuvoista ja vinkeistä mitä te lukijat jaatte mun kanssa. Ne on arvokkaita ja antaa mulle ittelle aina pohdittavaa. Kommenttinne piristää päiviä ja en voi kun ihmetellä miten 99% kaikesta on aina positiivista. En tiedä miten pystyisin välittään parhaiten nää tuhannet kiitollisuudenosotukset ja lauseet joten jos vaan on jotain toiveita postauksien tai minkä vaan suhteen niin ne varmasti toteutan!

Tälläsiä terkkuja tällä kertaa, positiivisina palailtiin jälleen ja tiedän että palaillaan jatkossakin. Mun parantuminen on tapahtumassa! Pienin ja suurin- mutta jatkuvin- askelin.

Loppuun vielä pieni tsemppikollaasi siitä miksi parantua. Syitähän on äärettömästi mutta tässä muutama.




Ps. Niin ja huomasin otsikon.. piti niistä vaihteluistakin kertoa. Ollaan vaihdettu rasvasempiin jugurtteihin, maisteltu uusia leipiä ja näin edelleen! Tuntuu hyvältä.

6 kommenttia:

  1. Oon aina niin innoissani sun puolesta kun luen sun postauksia! Ihania ja piristäviä :-) En voi kuin ihailla sitä, miten rohkea olet kun jopa itse soitat ravitsemusterapeutille jotta saisit lisäyksiä ateriasuunnitelmaan. Hyvä Jenni! <3

    Sellanen kysymys tuli mieleen, että mitä siis opiskelet tällä hetkellä?

    VastaaPoista
  2. voi ihana kuulla :) voin sanoo että myös susta näkyy ihan selvää edistymistä! Keep going, sä voitat kyllä <3 mä oon tällä hetkellä saikulla (mielelläni tekisin tosin töitä mut lääkäri ei anna fyysisenkään tilanteen takia myönnytystä..) ja lueskelen siis jo ens vuoden lääkiksen pääsykokeisiin. Se on tulevaisuuden tähtäimessä ja ainoo ammatti missä itseni nään tällä hetkellä. Eli kutsumustani kovaa vauhtia seuraan :)

    VastaaPoista
  3. Ihana lukee näitä sun postauksia :) Mitä uusia leipiä ja jogurtteja oot jo maistellut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että tykkäät! :) mulla on uudenlaisia ruisleipiä ja kauraleipää (mitä en tosin oo vielä maistanut), rasvasemmat jugurtit, eli ei niitä nollaprosenttisia enää ;)

      Poista
  4. Olipas ihana lukea positiivisia kuulumisia kera yltiöpäisen kauniiden kuvien, oihn <3 Haluan jakaa kanssasi erään tunnustuksen/haasteen, jonka voit käydä katsomassa blogissani allaolevasta linkistä :)

    http://karotar.blogspot.fi/2012/09/en-vaihtais-sekuntiakaan.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi kun jaksat olla tommonen ihana :) Kiitos kovasti tunnustuksesta!

      Poista