maanantai 20. elokuuta 2012

Liebster award



1.The person nominated must share 11 facts about themselves
2.The person nominated must answer the questions the tagger set for them
3. The person nominated must choose 11 people to tag and create 11 questions them to answer. Then they must go to their pages and let them know there were nominated! There are no tag backs

11 Faktaa minusta
1. Olen herkkä, liian herkkä nykymaailmaan. 

2. Ajattelen välillä liikaa toisia ja heidän parastaan unohtaen sivussa itseni. Anoreksian taustalla tämä on iso osatekijä

3. Mietin aina kuinka olisin halunnut elää aijemmin, silloin kun yhteiskunta oli erilainen. Liiallinen teollistuminen, epäluonnonmukaisuus, nykyiset trendit(dieetit yms.), media, kaikki ajaa minut välillä raivon partaalle. Haluaisin pystyä muuttamaan asiat luonnollisemmiksi. Kehomme tietää mikä on sille parasta maapallomme ja luontomme tietää miten käyttäytyä. Ihmisen ei tulisi puuttua näihin asioihin. Ihmiskunta kaatuu omaan tyhmyyteensä. Ja lisäksi tekee elämisestä nykymaailmassamme stressaavaa ja vaikeaa

4. Perhe, sukulaiset ja ystävät on mulle tärkeintä maailmassa. Ilman niitä en enää olis elossa. Äiti on mun kaksoisolento. Ollaan kaks ihmistä yhtenä.

5.Olen aina tiennyt että haluan olla lääkäri. Tunnen, että se on mun kutsumus. Auttaa hädässä olevia ja antaa sitä kautta osani tälle maailmalle.

6. Luonto on lähellä mun sydäntä. Tykkään olla mökillä ja rauhottua vaikka veden ääressä. Tykkään kävellä syksysin raikkaassa metsässä ja kerätä vaikka mustikoita. Toisaalta taas mussa on sekin puoli joka pitää juhlimisesta ja kaupungin välkkeessä olemisesta. Jos mun pitäis valita asuisinko New Yorkin hälinässä vai isolla viinitilalla Italiassa ei valinta kuitenkaan olisi vaikea. Italia veisi ihan sata nolla.

7.Oon aina ollut ystävällinen. Äiti on kasvattanut mut sillä periaatteella, että kaikkien kaveri kuuluu olla, ketään ei saa syrjiä tai jättää yksin. Valitettavasti tätä ollaan aina käytetty hyväksi. Joka on mielestäni sääli.

8. Mä oon ilonen ihminen. Hymyilen usein ja suhtaudun asioihin positiivisesti. Koitan aina etsiä sen hyvän puolen ja unohtaa huonon. Välillä taas oon toivonut että joku näkis sen hymy alle. Pitää hyvin paikkaansa että joskus ne ketkä auttaa aina muita on juuri niitä jotka eniten itse tarvitsis apua. Vihdoin oon sitä kuitenkin saanut.

9. Vaikka oon kokenut elämässäni tosi kovia en vaihtais päivääkään pois. Menneisyyden takia musta on muokkaantunu sellanen ihminen mitä mä nyt oon. Tiedän ettei elämä oo ruusuilla tanssimista ja oon oppinu miten paha maailma osaa olla. Sen ansiosta oon vahvempi. 

10. En ois koskaan kuvitellut että sairastun anoreksiaan. Oon aina säälinyt sellasia ihmisiä, enkä oo käsittänyt miten se koko sairaus on mahdollinen. Oon aina pitänyt tervettä, normaalipainosta ja muodokasta kroppaa ihanteenani. Mutta lääkärin sanoja lainaten "sitten kun sä oot voittanu taistelun anoreksiaa vastaan, oot vahvempi kun moni muu ihminen sun ympärillä". Koitan ottaa tänkin jonain mikä oli tarkotettu. "Everything happens for a reason"- ja sitä rataa.

11. Ja viimeisenä hmm... rakastan elämää!



Kayn kysymykset

1.Lakkaatko kynsiäsi. Jos, niin millä väreillä?

-Lakkaan aina sillon tällöin. Yleensä aika neutraalisti tosin. Teen ranskalaisia manikyyrejä tai laitan ihan tavallista läpinäkyvää lakkaa. Joskus saatan käyttää punasta mutta useimmiten lakkailu on aika hillittyä.

2.Oletko mielestäsi ikäistäsi nuorempi, vanhempi vai juuri omanikäisesi?

-Tästä voi moni olla vähän mitäkin mieltä mutta omasta mielestäni vastaan aika lailla omaa ikäluokkaani. Riippuu tietenkin millanen stereotyyppinen 18 vuotias sitten on. Mutta tuskin ainakaan ikäistäni nuoremmalta vaikutan, päinvastaista kommenttia oon joskus saanut.

3.Voisitko harkita kauneusleikkausta?

-Pelkän turhamaisuuden takia en. Jos joutuisin johonkin onnettomuuteen olisi ehkä eriasia. Koskaan ei saa sanoa koskaan. Hyväksyn kauneusleikkaukset, enkä töki sellaisia ihmisiä jotka niitä tekee pitkällä tikulla. Osa leikkauksista taas mielestäni on nimeomaan sitä nyky-yhteiskuntamme hulluutta. Koitetaan puuttua sellaseen mihin ei kuuluisi.. Haetaan "täydellisyyttä", joka ei sitten kuitenkaan edes ole sitä.

4.Kauhein ja parhain ruoka mitä olet koskaan syönyt?

-Parhain joku perheen yhdessä valmistettu ateria jonka tekemiseen jokainen on osallistunut. Näitä on paljon joten en osaa yhtä nimetä. Kauhein... ööö tällä hetkellä sanoisin että ensimmäinen osastolla syöty jäätelö ja kaikki makea. Ennen olisin vastannut ehkä kesä- tai hernekeitto mutta nykysin tykkään niistä kovastikkin.

5.Haluaisitko matkustaa avaruuteen?

-Jos tietäisin että tulen elävänä takaisin ja siihen oikeasti olisi mahdollisuus niin ehdottomasti.

6.Mikä nauratti viimeksi?

- Äsken tossa taisin koiralle naureskella kun se meni meijän puutarhavadelma puskille marjoja syömään..

7.Kun olit pieni, mikä sinusta piti tulla isona?

-Lääkäri

-
8.Omistatko ajokorttia, aijotko joskus hankkia?

-Omistan juu

9.Käytätkö ruuassa enemmän light-vai normituotteita?

-Normaali

10.Varhaisin muistosi?

-Tarha-ajoilta, oisinko ollut joku neljä-viis-vuotias. Muistosta ei sitten sen enempää..

11. Valitse yksi, josta et luopuisi viikoksi: kännykkä, hammasharja, tietokone, kahvi, hymy

-Kaikesta muusta pystyisin oleen viikon erossa, mutta hymy on osa mua. Siitä on tullut osa mua nyt kun taas paranen ja alan oleen oma itseni.


Omat kysymykset
1. Mitä mieltä olet nykypäivän dieeteistä?
2. Kuka on sinulle tärkein ihminen maailmassa?
3.Mikä on mottosi?
4.Jos saisit olla päivän kuka tahansa henkilö, kuka olisit ja miksi?
5. Miten suhtaudut anoreksiaan? Mitä ajatuksia/mielikuvia se sinussa herättää?
6. Nyky-yhteiskunnan kauneuskäsitys; hot vai not? Millainen on sinun mielestäsi kaunis ihminen?
7. Paras tapa viettää aikaa?
8. Lempi elokuvasi?
9. Mitä toivot tulevaisuudeltasi?
10. Uskotko Jumalaan?
11. Aamurutiinisi?

Haastan:
-thinny
-minnni
-Tiia
-Lila
-Dems
-Sara
-Amanda
-Lumottu
-eablebal
-caddy
-Jasmin


8 kommenttia:

  1. Hei ihanuus, voisitko tehdä videopostauksen tässä joskus? :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en oo tullukkaan ees koskaan ajatelleeks tollasta mutta mikä ettei :) koitan järjestää pikapuoliin (:

      Poista
  2. Näitä on aina niin ihana lukea! :D ja vastaan noihin kysymyksiin heti tänään, kiitos :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyvä tuun sitten heti kurkkimaan :)

      Poista
  3. Hihii haastoit minutkin! :) Koitan ehtiä jossain välissä vastaamaan kunhan näiltä kirjotuksiin lukemisiltani ja läksyiltäni ehdin!! :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin tein! :) Hieno homma, mää odottelen =)

      Poista
  4. sulla on ihania mielipiteitä asioista, esim. vaikka nyt toi luontoon ja nyky-yhteiskuntaan liittyvä vastaus. oon ihan samaa mieltä! ja mukavaa että sulla on paranemismotivaatio noin korkealla! =) paljon voimia matkan varrelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva tietää että samoin ajattelijoita löytyy :)

      Kiitos!!

      Poista