lauantai 30. kesäkuuta 2012

Kuulumiset

Eilinen ilta suju hyvin, katteltiin leffaa ja koitettiin elellä niin kun ennenkin. Vähän oli vaikeuksia rentoutua sohvalle ja vaan olla, mutta loppuen lopuks kaikki meni sitten ihan jees. Äsken käväsin äidin kanssa kaupungilla ja tajusin taas miten paljon mä haluankaan pois tästä anoreksian maailmasta. Elää sitä elämää mitä elin ennen sairautta. Mörkö ei oo pahemmin ollu kuvioissa eilisillan jälkeen ja se on tuntunu vapauttavalta.



Tää painon laskeminen on ollu nyt taas iso takapakki. Ongelma tosiaan siinäkin mielessä, että mulle on avohoitoon laitettu painonnostotavotteeks vähintään 0.5kg viikossa. Ylöspäin-ei alaspäin. Tiedän, että tää on viimenen mahdollisuus näyttää lääkärille että pystyn painon nostamiseen kotona. Tällä hetkellä tavotteesta ollaan kuitenkin kaukana, joka ei näytä kauheen kirkasta valoo avohoidon kannalta.
Tiedän osasyyn painon laskemiselle olevan työn fyysisyys, rasittavuus ja varsinkin se että teen työstä tarkoituksella mahdollisimman kuluttavaa ja vaativaa. Myönsin asian itsellenikin vasta äsken. Eilen työpäivän jälkeen podin huonoa omaatuntoa, koska olin ottanut rennommin eikä jalkoja särkenytkään. Muutama paniikkikohtauksen tapainenkin tuli taas koettua kun mörköä vastaan yritin urhoollisesti töissä taistella.
Voi olla että oon enää ens viikon töissä ja pidän sitten hiukan lomaa, voisi olla parempi ihan kaiken kannalta.



Mua ärsyttää nyky-yhteiskunnan toiminta ruokaa, terveyttä ja laihuutta kohtaan. Se miten kaikesta tehdään liian monimutkasta ja se miten meiltä vaaditaan täydellisyyttä, vaikka todellisuudessa mitään täydellisyyden muottia ei edes ole. On hankala parantua kun ympärillä on niin paljon dieetti ja urheiluvinkkejä, mä en vaan saa päähäni sitä ettei ne ole mua varten. Ne on ylipainosille ihmisille, sellasille joiden on terveyden kannalta hyvä saada painoa alaspäin. Tai sitten ne on suunnattu normaalipainosille ihmisille jotka haluu edistää terveyttään tai pitää sitä paremmin yllä. Mun pitäis ymmärtää etten voi seurata sellasia ohjeita tällä hetkellä. Tulevaisuudessa kyllä, ja niin aijonkin, mutta tällä hetkellä painoa pitää nimenomaan kasvattaa.


En oo vielä blogin puolelle saanut aikaseksi näpyteltyä sitä mistä mun anoreksia on kasvattanut juurensa. Koitan nyt vihdoin vääntää ajatuksia siitä tännekkin, ehkä vielä tän päivän aikana.Aihe on mulle hyvin vaikee käsiteltävä ja siihen liittyy monia sellasia tekijöitä, joita en voi edes netin puolella paljastaa. Osatekijöitä on kuitenkin varmasti ollut ihan kauheesti, joten kyllä ainakin osasta niistä höpöteltävää löytyy.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti